Omówienie funkcji B2B w Shoperze

Przeczytasz w 4 minuty

Shoper jest platformą do prowadzenia sprzedaży w modelu B2C czyli nastawioną na klienta detalicznego, jednak pomimo tego, wiele osób z powodzeniem prowadzi na niej sprzedaż B2B. Przed podjęciem takiej decyzji, warto dokładnie poznać ograniczenia jakie mogą się przed nami pojawić. Przedstawiamy zatem listę funkcjonalności istotnych z punktu widzenia sprzedaży B2B wraz z omówieniem jak dokładnie działają na Shoperze.

Grupy klientów

Zalogowanych użytkowników możemy przyporządkowywać do różnych grup klientów i nadawać tym grupom procentowy rabat.

Należy jednak pamiętać, że:

  • rabat dotyczy całego asortymentu (nie można ustawiać innego rabatu na wybrane produkty/kategorie/produkty danego producenta)
  • rabat nalicza się dopiero w koszyku i to sumarycznie dla wszystkich produktów, które są w koszyku (nie widać mniejszych cen w katalogów produktów na stronie)

Grupy klientów znajdziesz w zakładce Obsługa sklepu -> Grupy klientów. Ustawisz w niej:

  • do jakiej grupy klientów, mają trafiać domyślnie zarejestrowani użytkownicy
  • jaki poziom cenowy ma widzieć ta grupa klientów (w tym automatycznie na podstawie obrotu przez nich wygenerowanego)

O tym jak stworzyć i skonfigurować grupy klientów przeczytasz tutaj: https://www.shoper.pl/help/artykul/jak-dodac-utworzyc-grupe-klientow/

Poziomy cenowe

Funkcja poziomów cenowych umożliwia wprowadzenie do 3 poziomów cen dla jednego produktu. Można dzięki temu ustawić inne ceny dla każdego niezalogowanego klienta w sklepie, a inne dla zalogowanego klienta przypisanego do wybranej grupy klientów. Należy jednak pamiętać, że można zdefiniować maksymalnie 3 poziomy cenowe.

Poziomy cenowe ustawisz w: Ustawienia -> Produkty -> Ustawienia produktów (sekcja Ceny produktów, Poziomy cen).

Więcej o poziomach cenowych przeczytasz tutaj: https://www.shoper.pl/help/artykul/poziomy-cenowe/

Progi rabatowe

Progi rabatowe to mechanizm, który umożliwia zdobycie jednorazowej zniżki za zamówienie produktów o określonej wartości. Naliczony rabat dotyczy całego zamówienia, nalicza się automatycznie w koszyku i nie sumuje się w przypadku kolejnych zamówień w przyszłości.

Progi rabatowe można ustawić w zakładce: Zwiększaj sprzedaż -> Promocje i rabaty -> Progi rabatowe.

Rabat indywidualny

Kolejnym przydatnym mechanizmem wspierającym sprzedaż B2B jest możliwość nadania indywidualnego rabatu konkretnemu klientowi. Działanie rabatu jest takie samo jak w przypadku rabatu dla konkretnej grupy klientów, czyli dotyczy całego asortymentu a informacja o rabacie pojawia się dopiero w koszyku.

Więcej o tym typie rabatów przeczytasz tutaj: https://www.shoper.pl/help/artykul/jak-przyznac-indywidualny-rabat-klientowi/

Ustawienia

W konfiguracji sklepu można również ustawić takie rzeczy:

  • Pokazywanie cen netto/brutto produktów oraz koszty dostaw na stronie kategorii i kartach produktów (Ustawienia -> Produkty -> Ceny i Stawki VAT).
  • Mechanizm naliczania zniżek, gdy klient korzysta z kilku rodzajów promocji ustawimy w: Zwiększaj sprzedaż -> Promocje i rabaty -> Ustawienia rabatów
  • Ustawienia rejestracji – ciekawe z punktu widzenia B2B są poniższe ustawienia (Ustawienia -> Obsługa zamówień -> Ustawienia rejestracji):
    • Tylko zalogowani widzą ceny
    • W rejestracji wymagaj (można ustawić wymagalność podawania pełnych danych)
    • Wymagaj potwierdzenia rejestracji
  • Dodatkowo w konfiguracji „Zamówienia i koszyk” można ustawić aby tylko osoby zarejestrowane mogły dokonywać zakupów:

Modyfikacje indywidualne

Jakie dodatkowe modyfikacje można wprowadzić?

  • wyświetlenie cen netto produktów w koszyku (domyślnie zawsze pojawiają się tam tylko ceny brutto)
  • blokada możliwości zakupu wybranych produktów wybranej grupie klientów (będą one wciąż widoczne, ale nie będzie można ich dodać do koszyka a ich cena będzie ukryta)
  • blokada wejścia na sklep bez zalogowania się na konto klienta

Ograniczenia

Jakie są popularne ograniczenia, czyli funkcjonalności, których nie da się sensownie zrealizować?

  • pokazywanie części asortymentu / kategorii wybranym grupom klientów
  • nadawaniem klientom indywidualnych cen produktów czy też rabatów na wybraną część asortymentu
Wróć
Wyślij zapytanie
Jak działamy?
Jak działamy?
  • po wysłaniu zapytania to wyląduje u nas w systemie ticketowym i sprawnie zajmiemy się jego analizą
  • prosimy podaj adres sklepu i ew. dodatkowe informacje abyśmy mogli od razu sprawnie przedstawić ofertę lub doradzić w danym temacie
  • na większość zapytań odpowiadamy w ciągu 12h!
  • dzięki mailowej formie zapytania sprawnie trafiają do odpowiednich osób, a Ty cieszysz się z szybko rozwiązanego problemu!
  • dla Twojej wygody dane takie jak adres email, telefon, adres sklepu zapamiętamy w Twojej przeglądarce, dzięki czemu kolejne zapytania wyślesz dosłownie w kilka kliknięć

Preferujesz telefon? Zadzwoń:

503 617 567 pon.-pt. 9:00 - 16:00
Czy wiesz, że...?

Prowadzimy bloga?

Czytaj więcej
Wyślij zapytanie

Wysyłając zapytanie akceptujesz naszą politykę prywatności.