Koniec licencji samodzielnych Shoper

Przeczytasz w 2 minuty

W styczniu 2020 twórca oprogramowania Shoper, firma Dreamcommerce, wygasi wsparcie dla licencji samodzielnych. Jeśli jesteś właścicielem sklepu na licencji samodzielnej Shopera, przeczytaj z czym to się wiąże.

Obecnie nie można już zakupić nowych licencji samodzielnych, natomiast tzw. asystę, tj. dostęp do najnowszych aktualizacji oprogramowania Shoper i pomocy technicznej, można było zakupić tylko do końca stycznia 2019. Warto przy tym zauważyć, że licencje samodzielne już teraz nie otrzymują wszystkich aktualizacji i funkcjonalności, jakie dostępne są na sklepach abonamentowych. Wynika to głównie z barier technologicznych i to one są głównym powodem decyzji o wygaszeniu licencji instalowanej na własnym serwerze. Skupienie się twórcy oprogramowania na sklepach instalowanych w chmurze pozwoli na zdecydowanie szybszy rozwój oprogramowania.

Dlaczego warto zmigrować sklep do chmury Shoper?

Najważniejsze 3 argumenty za przejściem do chmury to w naszej opinii:

  • stabilność – brak problemów z niedziałaniem sklepu, także w przypadku skokowego wzrostu ruchu
  • oszczędność – brak kosztów serwera, jego administracji, backupów
  • bezpieczeństwo – zawsze aktualne oprogramowanie, dostawca w pełni dba o dostępność i backupy sklepu

Model SaaS na rynku e-commerce jest już w zasadzie powszechny i z roku na rok coraz więcej właścicieli sklepów decyduje się na wynajem oprogramowania. Nic dziwnego – za niewysoką kwotę otrzymujemy dostęp do zawsze działającego sklepu i nie martwimy się w zasadzie o nic więcej. Zaoszczędzony czas można poświęcić na to co istotne – obsługę i promocję sklepu. Problemy z aktualizacjami czy niedziałaniem serwera na chmurze praktycznie nas nie dotyczą, bo odpowiada za nie dostawca rozwiązania.

Co zrobić jeśli Twój sklep nadal działa na licencji samodzielnej?

Rekomendujemy aby jak najszybciej dokonać analizy możliwości i kosztów przejścia na chmurę Shoper i postarać się zmigrować. Oczywiście w całym tym procesie chętnie pomożemy, napisz do nas. 🙂

Wróć
Wyślij zapytanie
Jak działamy?
Jak działamy?
  • po wysłaniu zapytania to wyląduje u nas w systemie ticketowym i sprawnie zajmiemy się jego analizą
  • prosimy podaj adres sklepu i ew. dodatkowe informacje abyśmy mogli od razu sprawnie przedstawić ofertę lub doradzić w danym temacie
  • na większość zapytań odpowiadamy w ciągu 12h!
  • dzięki mailowej formie zapytania sprawnie trafiają do odpowiednich osób, a Ty cieszysz się z szybko rozwiązanego problemu!
  • dla Twojej wygody dane takie jak adres email, telefon, adres sklepu zapamiętamy w Twojej przeglądarce, dzięki czemu kolejne zapytania wyślesz dosłownie w kilka kliknięć

Preferujesz telefon? Zadzwoń:

503 617 567 pon.-pt. 9:00 - 16:00
Czy wiesz, że...?

Odbieramy telefony?

Zadzwoń
Wyślij zapytanie

Wysyłając zapytanie akceptujesz naszą politykę prywatności.