Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków, a nawet wygenerować dość duży wzrost! Zapraszamy do zapoznania się z case’em migracji sklepu twojabron.pl we współpracy z mamezi studio.
Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków, a nawet wygenerować dość duży wzrost! Zapraszamy
Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków, a nawet wygenerować dość duży wzrost! Zapraszamy do zapoznania się z case’em migracji sklepu twojabron.pl we współpracy z mamezi studio. Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków, a nawet wygenerować dość
- Czy migracja sklepu internetowego to sposób na wzrost w SEO?
- Twojabron.pl to sklep internetowy
- Migracja e-Commerce
- Jak odpowiednio ustawić przekierowania?
- Projekt sklepu internetowego
Współpraca twojabron.pl z Mamezi Studio
twojabron.pl to sklep internetowy oferujący broń palną myśliwską oraz sportową. Początkowo sklep działający na woocommerce, jednak w 2023r. podjęto decyzję o migracji do systemu shoper, więc wybór oczywiście padł na Mamezi
Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków
Przygotowany został projekt sklepu odpowiednio zoptymalizowanego techniczne oraz z dużo lepszą architekturą informacji. Po przyjęciu projektu, rozpoczęły się prace związane z SEO. Celem było zminimalizowania strat w widoczności oraz szybkiego podniesienia domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Jakie wyzwania na nas czekały podczas migracji sklepu internetowego?
Podstawowym zadaniem agencji SEO, podczas migracji e-commerce jest utrata jak najmniejszej ilości słów kluczowych. Co zatem trzeba zrobić?
Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków
- przenieść treści
- odpowiednio ustawić przekierowania
- skontrolować indeksację nowych adresów
- monitorować w Google Analytics czy użytkownicy trafiają na strony 404
- monitorować widoczność w wyszukiwarce Google
Oczywiście, nie jest to takie proste jak może się wydawać. Podczas migracji serwisów przed agencjami internetowymi często stawiane są niecodzienne wyzwania.
Content jest podstawą SEO w sklepach internetowych. Często jednak bywa że ten aspekt jest zaniedbywany przez właścicieli e commerce, tak również było w przypadku sklepu twojabron.pl. W znacznej większości kategorii nie było treści. Karty produktowe również bardzo często zawierały jedynie podstawowe informacje.
Postanowiliśmy wykorzystać moment migracji sklepu, który często skutkuje spadkami widoczności i odwrócić to na naszą korzyść, właśnie poprzez uzupełnienie treści. Wspólnie ze sklepem twojabron.pl podjęliśmy działania, uzupełnienia kart produktowych o znacznie większą ilość treści, tabel czy wypunktowań.
Idealnym scenariuszem dla specjalisty SEO byłoby przeniesienie adresów URL 1:1. Natomiast pojawia się problem funkcjonowania dwóch różnych systemów CMS, wordpress oraz shoper. Jeden z nich tworzy adresy zawierające na końcu “/”, gdzie drugi tego nie robi. Wydawać się może że jest to drobna różnica, natomiast dla robotów Google to dwa całkowicie różne adresy. Dlatego więc przygotowaliśmy mapowanie adresów, wykorzystując do tego crawel screaming frog oraz mapy witryny.
Platforma shoper, jako system zamknięty, poza wieloma udogodnieniami wprowadza pewne ograniczenia. Jednym z takich ograniczeń jest brak dostępu do pliku htaccess, co najczęściej jest wykorzystywane przez SEO’wców do wprowadzania dużej ilości przekierowań. Wprowadzenie 2500 przekierowań ręcznie w panelu sklepu, wymagałoby ogromnej ilości czasu, i zwiększania kosztów samej migracji.
Natomiast jako agencja specjalizująca się w pozycjonowaniu e-commerce opartych o system shoper, znamy rozwiązania, które szybko i bezkosztowo można wykorzystać do realizacji takich zadań. Do szybkiego wprowadzenia ponad 2500 przekierowań, wykorzystaliśmy program postman, który po przesłaniu wcześniej poprawnie przygotowanego przez nas pliku z przekierowaniami łącząc się poprzez API wprowadzał przekierowania
Platforma shoper, jako system zamknięty, poza wieloma udogodnieniami wprowadza pewne ograniczenia. Jednym z takich ograniczeń jest brak dostępu do pliku htaccess, co najczęściej jest wykorzystywane przez SEO’wców do wprowadzania dużej ilości przekierowań. Wprowadzenie 2500 przekierowań ręcznie w panelu sklepu, wymagałoby ogromnej ilości czasu, i zwiększania kosztów samej migracji.
Natomiast jako agencja specjalizująca się w pozycjonowaniu e-commerce opartych o system shoper, znamy rozwiązania, które szybko i bezkosztowo można wykorzystać do realizacji takich zadań. Do szybkiego wprowadzenia ponad 2500 przekierowań, wykorzystaliśmy program postman, który po przesłaniu wcześniej poprawnie przygotowanego przez nas pliku z przekierowaniami łącząc się poprzez API wprowadzał
Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania? W Mamezi Studio wiemy jak przeprowadzić ten proces w taki sposób, aby uniknąć spadków
Wynik po ponad 5 miesiącach od migracji
Czy migracja sklepu internetowego zawsze musi nieść negatywne skutki? Odpowiadamy że nie musi, co więcej odpowiednio przeprowadzona, wraz z prowadzeniem przemyślanej kampanii SEO może przynieść ogromne wzrosty

Prawie 3 razy więcej kliknięć i wyświetleń w Google w 5 miesiącu od migracji sklepu!
Czy migracja sklepu internetowego zawsze musi nieść negatywne skutki? Odpowiadamy że nie musi, co więcej odpowiednio przeprowadzona, wraz z prowadzeniem przemyślanej kampanii SEO może przynieść ogromne wzrosty

Czy migracja e-commerce na nowy CMS zawsze przyniesie spadki widoczności w wynikach wyszukiwania?
Czy migracja sklepu internetowego to sposób na wzrost w SEO?
Tak możemy pisać nagłówek H3
Migracja e-commerce stawia właścicielami sklepów oraz specjalistami od marketingu wiele wyzwań. Często mówi się że po migracji należy spodziewać się spadków widoczności. Jak jednak pokazuje przykład przemyślanej i dobrze zaplanowanej migracji sklepu twojabron.pl przy pomocy Mamezi Studio, nawet w procesie pełnym ryzyka można dużo zyskać.
Chcesz migrować swój sklep na platformę shoper i nie stracić widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Zapraszamy do kontaktu!